pátek 21. července 2017

Hrajeme si - 14 měsíců

Další měsíc za námi a co nového v herní oblasti? Raubíř dělá pokroky, jsem samozřejmě nadšená a níže seznam aktivit, které u nás momentálně frčí.

Vkládačky
Hlavně vkládání kostek do želvy - i když ty tvary ještě nezná, tak mám vypozorováno, že pokud mu nastražím tu správnou dírku, tak kostku krásně uchopí a sám vloží do otvoru. Dokonce ji i sám našteluje - tedy natočí tak, aby tam vpadla.


Pokladnička
Další ze série homemade hraček. I když jsem dost nezručná a moc věcí sama vyrobit nedokážu, tak tohle jsem dala :-). Je to sice jen další způsob vhazování, určitě je pro děti vhodný i dříve (myslím, že kámoščina dvojčata v roce krásně sázela penízky do pokladničky). Tak u nás, než já vezmu do ruky nástroje a něco vyrobím, ehm... Prostě přišlo to na řadu až teď.



Chození
Respektive obcházení nábytku - zde velice děkuji, že když jsme vymýšleli obývák, udělali jsme po jeho celém obvodu nízké poličky - ty slouží Raubířovi jako záchytný bod a s jejich pomocí urazí denně několik metrů (zvažuji koupi krokoměru!). Je to skvělá zábava, protože u ní vydrží sám a dlouho. Samozřejmě je mnohem raději, když tam s ním někdo je a pozoruje ho :-). 



Trénink na nočník
Tak i téhle aktivitě jsme trochu pozadu. Od všech okolo jsem slyšela, že už roční dítě má chodit na nočník, mně to zase přišlo k ničemu. Nicméně jsme ten nočník nakonec vytáhli a dítě na něj posadili. A světe div se, on se tam Raubíř vyčůral! Což mě motivovalo k tomu, abychom z toho udělali nový rituál - při každém přebalování se posadí Raubíř na nočník. Někdy čůrá (tak asi z 80 %), někdy ne, někdy i něco velkého udělá a obecně musím říct, že nám to prospělo oběma - já si víc všímám, co dělá a jak se tváří a Raubíře to motivuje ke komunikaci. Nicméně, zatím to máme spíš jako zábavu a rozhodně to není trénink na nočník!



Šašek
Respektive navlékání koleček na tyčku. Tohle byla moje noční můra, kamarádčino o 14 dní mladší dítě prý navlékalo už někdy v 10 měsících a u nás pořád nic. Kolečka rozházená všude okolo, nacpaná v puse, ale na tyčku je ne a ne navléct. Pak jsem našla na netu, že maminka pro tuto navlékací aktivity vyřadila jednu vařečku a vykrajovátka. Tak jsem to též zkusila a šlo to! Raubíř navlékal a svlékal o sto šest! A pak jsem ho jednou přistihla, jak na tu vařečku navléká i ta kolečka od šaška! To byl šok. A řeknu vám jednoduchý důvod: ta vařečka byla užší, než ta tyčka a tudíž mu to šlo lépe, nevyžadovalo to takovou preciznost! Postupně se zdokonaloval s vařečkou a jednou jsem mu zase nabídla tyčku a už to frčelo i na originální tyčku. Objevil se ovšem další problém. Šašek má čepici a ta mu tam nešla nasadit - nebo sundat, pokud byl šašek kompletní. Tento problém se nám ovšem podařilo vyřešit celkem náhodou - Raubíř dostala od tety ještě jednoho šaška. Ač jsem mu ho moc nechtěla dávat, tak prostě se ukázalo, že tento šašek je pro jeho účely lepší - čepka jde snadno sundat, takže Raubíř může skládat i rozkládat dle libosti. Uff, skoro to zní, jako by člověk potřeboval vysokou školu na dětské hračky!

Úklid mrazáku
Snažíme se zapojovat Raubíře do všech činností. Je pravda, že některé mu jdou lépe, jiné hůře. Hlavně s uklízením prádla máme pořád trochu boj, jelikož to většinou dopadne přesně opačně - šuplík je uklizený (rozuměj prázdný) a všechno je všude okolo. Nicméně hitovka byl úklid mrazáku - led, voda a kbelík byly magické kombinace a vydržel u toho hodně dlouho. Pokud se tedy smíříte s mokrým oblečením, tak si buďte jisté, že teď vám mrazák nezamrzne! Odmrazovat ho totiž můžete klidně denně, dítě to rozhodně ocení :-). 





A největší pecka tohoto období je učící věž! Ale o té bylo více v tomto příspěvku.

Nezapomeňte, že kdo si hraje, ten nezlobí ;-)!
Geokačerka
Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka