neděle 21. srpna 2011

Ledová káva

Dneska jsem po večeři byla dotázána, jaké druhy kávy jsem vlastně schopna připravit. Nástrojů na výrobu už mám doma požehnaně, tak by to mělo podle toho i vypadat ;)! Chvilku jsem si lámala hlavu a nakonec jsem sama byla překvapena výsledkem:
espresso
espresso macchiato 
cappuccino
latte macchiato
frappé
A dnešním dnem přidávám i ledovou kávu!! Tu jsem totiž ještě nikdy nedělala, prozatím se mé chuťové buňky spokojily s jednoduchým frappéčkem.

Ledová káva
suroviny:
2 lžičky Nescafé Classic
cca 100 ml mléka (může být víc, záleží na chuti)
2 kostky ledu
1 lžička cukru krystal
2 kopečky vanilkové zmrzliny (může být i jiná, já dneska musela použít broskvovou)
100 ml vody 

Postup:
Do šejkru dáme kávu, cukr a vodu a pořádně zaštěrcháme až vznikne pěna. Mezitím do vysoké sklenice nalijeme mléko, přidáme zmrlinu a kostky ledu. Na mléko a zmrzlinu nalijeme napěněnou kávu a máme hotovo.

 

Ledovou kávu lze vylepšit i tím, že si předem připravíme pořádné espresso z kvalitní kávy (například v kafetiéře) a necháme ji vychladit. Pak ji můžeme napěnit spolu se studeným mlékem a nalít na zmrzlinu.

Pěkné zchlazení v konečně pořádně parných letních dnech přeje Kač.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka