pátek 16. prosince 2011

Předvánoční rozjímání

Už se to blíží!! Ještě se párkrát vyspíme a už tu budou zase Vánoce. Já nevím jak vy, ale já se teda těším. Sice těmto svátkům rozhodně neříkám svátky klidu a pohody, protože do klidu a pohody většinou u nás máme daleko, ale i tak se prostě těším. Přijde mně to hezké sejít se celá rodina (a tím teď myslím já, sestřička, mamča a papínek), společně se nastrojit do hezkého oblečení, zbaštit vynikající večeři (navíc po celém dni hladovění, kdy vidím zlatý úplně cokoli, takže i to slibované prasátko), zavzpomínat na všechno, co nám tento rok přinesl při pouštění lodiček (toto považuji za tu nejkrásnější část Vánoc, když sedíme všichni před lavorem s vodou, všude je zhasnuté a celou místnost ozařují jenom plamínky svíček, které si spokojeně hoří v rozpůlených škorápkách od vlašských oříšků) a pak se jít podívat na to, co nám ten náš ježíšek vlastně přinesl. 
A čím jsem starší, tím si tyto dny užívám víc a taky si jich mnohem víc vážím. Už jen proto, že vím, že už jich moc nebude. Že prostě najednou přijde TEN okamžik a já budu sedět u takovéto večeře se svojí rodinou. Že já budu ta mamča, co bude chystat salát a smažit kapra. Že tam někde kolem mě budou pobíhat moje děti, kterým budu já hrát ježíška a chystat jim překvápko. Že tam někde s námi asi bude i jejich tatínek a můj manžel - a všechno prostě bude jiné, už nebudu tím dítětem, ale tím dospělým....
Nicméně letos mám pocit, že prostě ten předvánoční čas ještě nepřišel. Venku je tak nějak podzimně, žádný mráz, žádný sníh. Vánoční trhy vypadají pořád spíš jako nějaké vinobraní s tím rozdílem, že víc zde frčí medovina a jiné teplé produkty než klasické vinařské ochutnávky. Když se podívám z okna, tak mně to vůbec nepřijde jako 16. prosinec, ale spíš jako 16. listopad. Navíc ani letošní kalendář není moc tomu předvánočnímu času nakloněn. Spousta z nás jde 23. ještě do práce .... Ale pak to přijde :)!!
Nicméně, ještě mám minimálně týden na přivolávání vánoční atmosféry. Trochu tomu pomáhají pravidelné návštěvy vánočních trhů (v Brně a ve Vídni a o víkendu ještě v Praze), zapálené svíčky, vánoční čaje (jestli můžu doporučit, tak si zajděte koupit tyto luxusní kousky: Podající vločka, Zasněžená romance a České vánoce, Bílé vánoce.. kouzelné kousky) a tak nějak i částečně ten předvánoční shon v supermarketech a v Brně vlastně úplně všude.
A od včerejška ještě vůně vánočního cukroví (ano, už tam máme v komoře cca 5 druhů a to se mamča dušovala, že letos bude dělat jenom trochu :)). Byla to krása přijít večer domů a ucítit tu vánoční vůni vanilky a rumu :). 
Ale jestli bych mohla mít přeci jen jedno vánoční přání, tak letos bych si přála být o Vánocích zase tím 5letým dítětem, které nebude přemýšlet o ničem jiném, než jestli jsem byla opravdu tak hodná, aby mně Ježíšek donesl všechno, co si tak moc přeju.. A možná trochu si zadumat nad tím, jak to vlastně ten Ježíšek dělá, že stihne za jeden den obejít všechny ty domky a roznést tolik dárečků... a ještě to nepoplést!! Jenže tohle se mně asi už nepodaří znovu prožít. Tak aspoň budu vzpomínat na všechny ty krásné okamžiky letošního roku a snad zapomenu na ty škaredé a na ty bolavé!

I vám přeji krásný předvánoční čas a malé fronty v obchodech!! Já taky musím ještě nějaké ty dárečky pořešit :).
Kač.

P.S. A aby to nebylo bez fotečky, tak přidávám Vánoční pozdrav z Vídně:


Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka