neděle 11. prosince 2011

Zápisky z Francie II. - Carcassonne

V dnešním příspěvku vrátím přesně o měsíc zpátky. V té době jsem totiž právě odpočívala ve Francii u své kamarádky, která tam teď momentálně studuje. Díky ní jsem tak měla možnost za opravdu malé peníze poznat některé kouty jižní Francie. A mezi nimi i město, které dalo jméno jedné velice populární a troufám si říct, že i oblíbené stolní deskové hry:

 

Znáte? Jestli ne, vřele doporučuji. Já jsem sice hrála jen verzi Lovci a sběrači, ale je to opravdu super a zábavné. A pokud hrajete v dobré společnosti, tak se dá i šikovně intrikovat ;). No ale o hře jsem psát nechtěla, tu si kupte a zahrajte:)!
Carcassonne
Město leží v jižní Francii. Z Montpellier jsme cestovaly vlakem, cesta trvala cca 1,5 hodiny.  Před nádražní budovou jsme se mohly pokochat zaparkovanými lodičkami, ale co nás hlavně zajímalo, bylo: Kde je ten obrovský hrad, co jsme viděly už z vlaku?!?
Mé první kroky směřovaly k infocentru - tam vezmeme mapu, zkoukneme, co je ve městě a vyrazíme po památkách a pamětihodnostech. Žel Francouzi zrovna slavili nějaký svátek (příjezd Martina na bílém koni to určitě nebyl:) a všechna informační centra byla zavřená. (pozn. tohle mě na těch jižních národech asi nepřestane fascinovat.. proč v den, kdy je státní svátek a všichni mají volno je všechno zavřené?!? a to včetně památek!). 
Nicméně, pokud si hradu všimnete z vlaku, není problém k němu dojít. Všechny uličky se totiž postupně dostanou k hlavnímu náměstí. Zde stačí dát se doleva (pokud přijdete od nádraží) a přijít na most přes Canal du Midi. Je super projít se po starém mostě, určeném dnes už jen pro pěší. Pod mostem se rozprostírá takový malý parčík, kde lze posedět, projít se po nábřeží a v mém případě i najít jednu malou krabičku :).


Hrad, respektive celé opevněné město, se tyčí na kopci nad novým městem. Doporučuji projít k němu z parčíku u řeky přes uzoučké strmé schody, které vypadjí jako z doby středověku.
Samotný hrad se nám navštívit nepodařilo, protože byl zavřený. Naprosto zdarma ale lze projít celé opevněné město, můžete se procházet pod hradbami, na hradbách.. V podstatě kolem města lze nalézt dvoje hradby, takže můžete chodit i mezi hradbami.
Městečko si zachovalo trochu svůj středověký charakter. Většina domů sice dneska jsou obchody se suvenýrama, občerstvením, vínem, čokoládou a podobnými turistickými lákadly, ale pořád máte pocit, že jste se ocitli o pár století zpátky.
Stylové jsou také místní kavárničky, kde lidé i v listopadu seděli venku a užívali teplého podzimu.
Co mě přepvapilo byl počet hotelů, které se zde nachází. Raději ani nechci vidět cenu, kterou musíte za ubytování zaplatit. Nicméně mají krásné vývěsní štíty - opět přizpůsobené místní architektuře.


Co doporučuji navštívit je kaple nebo možná chrám - prostě obrovský kostelík s krásnou katolickou výzdobou.

Je otevřený i když je hrad zavřený a vstup do něj je zdarma. V jeho blízkosti se také nachází záchody, ale zde buďte opatrní, protože francouzské záchody leckdy překonají i české záchody ve vlacích ČD.
Při procházce městečkem jsme narazily na francouzskou mýdlárnu s marseillským mýdlem. Mýdlo můžete "ošahat" a přivonět si.


Také doporučuji navštívit obchod s váženými sušenkami. No pro někoho, kdo miluje sladké tak, jako já, to byl zážitek nad zážitky. Strávily jsme v tom obchůdku asi 45 minut a utratily zde každá více než 30 euro. V obchodě najdete všechno - sušenky, čokoládky, nádherné krabičky, luxusně vypadající bonboniéry, neuvěřitelná lízátka a čokoládové olivy a .... no to si prostě musíte vyzkoušet sami :). Hlavně se nesmí tamním prodavačům upřít "obchodní trik" - hned při příchodu vás vítají s otevřenou krabičkou plnou sušenek a dávají vám ochutnat. A protože všechny sušenky jsou výborné, museli byste mít opravdu silnou vůli, abyste z tama odešli a nic si nekoupili. Já takovou vůli neměla, takže jsem z obchodu odcházela s velikou taškou, která obsahovala 4 lízátka, nádhernou krabičku plnou sušenek (už jsou snězené a tak mám nádhernou krabičku na svoje naušničky), krabičkou oliv a bonboniérou pro přítele. No a taky o 37e lehčí ;).


V Carcassone také prodavají víno, které nese název tohoto města a na etiketě je zobrazen právě hrad a hradní věže, které vlastně můžete vidět také na obalu hry. Toto víno stojí cca 14-17e, záleží na obchodu. Já jsem si ho ale nekoupila, dala jsem přednost klasickému francouzskému vínu, takže nemůžu doporučit ani nedoporučit.
Ale co rozhodně doporučuji jsou místní palačinky. Dali jsme si je v palačinkárně hned u studny, nevím, jak se ta palačinkárna jmenovala. Ale pracoval tam starší pán s paní - milí, usměvaví a palačinky výborný!! A cena? Luxusních 2,50e.
Jestliže se rozhodnete do Carcassonne zajet, určitě si rezervujte velkou část dne právě na zmíněné opevněné středověké město. Rezervujte si na něj ale i hodně peněz, protože těch lákadel a suvenýrů, co se tady dá pořídit je nespočet.
Samotné nové město také není špatné si projít, ale já už jsem z něho tak nadšená nebyla. Úzké uličky, kde se dvě auta nemůžou vyhnout, domky nalepené na sobě, náměstí s divnou kašnou - nějak mě to po tom hradě nenadchlo. Snad jen ta úžasná kachna stála za to:


Hezký předvánoční čas, plný vzpomínek na věci dávno minulé přeje Kač.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka