čtvrtek 15. března 2012

Moje role v týmu

Před dvěma týdny jsem se zúčastnila výborného semináře, který pořádala Lipka, pracoviště Kamenná. Seminář byl zaměřený na kooperativní výuku. Lektorem byl celkem zkušený, navíc se problematikou koooperativní výuky a jejím užíváním ve školním prostředí opravdu hodně zabývá. Nicméně byl z Prahy, takže jeho neustálé protahování samohlásek a "ej" místo "y"... grrr....
Trošku mě na celém semináři zklamalo to, že pán hodně vyprávěl, ale moc prostoru pro kooperativní práci nám teda nedal. Je sice hezké, že si o nás myslel, že jsme velice inteligentní a proto přivezl sebou jen nějaké ukázky prací žáků a tipy "jak na to". Já jsem se ale těšila na nějakou tu výuku v praxi nebo tak...
Ale dost povídání o semináři. Jdu k věci. Na konci semináře jsme totiž dostali výborný dotazník, který zjišťuje, Jak vidím svoji roli v týmu. Princip dotazníku spočívá v tom, že je stanoveno sedm tematických okruhů a ke každému z nich určitý počet výroků. Vy si přečtete výroky a zakroužkujete ty, se kterými souhlasíte. Potom k těmto výrokům přiřadíte body tak, že za celou tematickou skupinu rozdělíte 10 bodů. Body následně přepíšete do bodovací tabulky a sečtete. Tam kde máte nejvíce bodů, to je vaše role v týmu... A musím říct, že to krutě sedí ;). Tak schválně:

RI - vyhledavač zdrojů, sháněl
- pravděpodobně nejoblíbenější člen týmu (wow). Je uvolněný, družný a společenský, o všechno se zajímá (ano, neustále do všeho strkám nos). Reaguje pozitivně a s nadšením, ale má sklonsvůj zájem opět rychle ztrácet.
RI se pohybuje často mimo skupinu a přináčí informace, nápady a kontakty zvenčí (jasně, přece nebudu tvrdnout na jednom místě ;)). Snadno se spřátelí a má spousty kontaktů. Na svém pracovišti je zřídka (njn, jak to mám dělat, když furt něco dělám někde jinde?!?), a když, tak nejspíš telefonuje (no, až vedení uvidí ty účty za telefon, nebudou se myslím stačit divit! A to půlku věcí vyřídím na skypu a FB). Je to obchodník, diplomat (ano, diplomacie je moje vskutku silná stránka ;)), styčný důstojník, vždy zkoumající nové možnosti (jasně, protože nové může znamenat lepší a hlavně v tom může být budoucnost lidstva!). jeho schopnost přinášet nápady vede lidi k tomu, že ho mylně považují za člověka plného nápadů. On ale nedisponuje výraznější originalitou (tsssss), je spíš schopen rozpoznat význam nových nápadů..
Nemá-li povzbuzení od ostatních, například v individuální práci, snadno ztrácí zájem, nudí se a je nevýkonný (cože jsem to říkala o té disertaci?!?). V týmu je výborný improvizátor (no, po ránu.. to teda rozhodně nesouhlasím), je-li pod tlakem, je velice aktivní (je-li pod tlakem je klíčové slovo!!), ale vysadí když tlak povolí (prostě, jestli něco chcete, řekněte HNED. Jinak odkládám na neurčito). Může se stát, že nesplní úkoly, které na sebe vzal v návalu nadšení (inu...). Jeho široký záběr a množství vnějších zájmů ho může vést k tomu, že stráví mnoho času podružnostmi, které ho zajímají (právě teď místi disertace píšu blog, jindy dělám korálky, upravuju fotky na FB, krafám na chatu, hledám si písničky, omalovávám omalovánky, luštím kešky... STOP - stačilo ;)). Význam jeho role spočívá v tom, že zabraňuje stagnaci a zcepenění týmu a udržuje tým v kontaktu s realitou.

Ufff, kruté zjištění. Tak aspoň všichni víte, s kým máte tu čest. Prostě to na mě narhňte, já to ustojím a nakonec to snad i udělám.. Jen se nesmíte rozčilovat, že to bude někdy těsně po termínu. Heslem mých dnů se stává: "bez stresu nepracuju!" :).

To jsem prostě já, Kač :)

P.S. A pokud byste si chtěli takový test také udělat, najdete ho například zde. Pak dejte vědět, jak jste na tom vy ;)!

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka