pátek 29. června 2012

Moje prázdninová předsevzetí

aneb desatero toho, co chci dělat o prázndinách :)

Dneska konečně začínají prázdniny. Každý je asi vnímáme trochu jinak, ale přesto se na ně všichni těšíme! Já mám před sebou v podstatě první opravdu pracovní prázdniny. Když jsem byla už v dubnu v práci postavena před vymakanou excelovou tabulku a dostala za úkol, že právě teď si musím naplánovat svoji dovolenou na celé léto, úplně jsem se zhrozila... A moje zděšení pokračovalo, když jsem si uvědomila, že já vlastně žádnou dovolenou na prázdniny neplánuju. Vlastně mně v té době vůbec nedocházelo, že to budou "jiné prázdniny". Že nebudu sedět doma, válet se na zahradě, nezajedu se vykoupat, když mě chytne chuť, nebudu si jezdit na kole, na výlety, navštěvovat hrady a zámky a hlavně všechny kamarády a kamarádky, jezdit si po "nečekaných akcích", jen tak se sebrat a vyjet na festiválek. Vlastně nic z toho, pokud si už v dubnu nezaškrtnu v tom daném týdnu "dovolená".
No, naštěstí jak se v červnu ukázalo, v dubnu nikdo ještě pořádně nevěděl, co bude o těch dvou prázdninových měsících dělat, takže byla možnost vše přehodnotit. A já jsem se rozhodla udělat si malé prázdninové předsevzetí, co opravdu letos chci udělat a stihnout, aby ty i když pracovní dva měsíce stály opravdu za to!!

1. Číst, číst a číst 


A ideálně přečíst celou svoji knihovnu a nejméně alespoň tyto tři knížky (Delia Clark - Questing; J. Le Golf - Středověký člověk a jeho svět; Paolo Giordano - Osamělost prvočísel) a trilogii Pána Prstenů. Pro spoustu práce jsem letos na čtení zatím moc času neměla a od začátku roku přečetla dohromady všeho všudy 3 knížky. To je ale strašné zjištění!! A taky smutné, protože knížky jsou pro mě zdrojem inspirace, příjemným oddychem a relaxací a hlavně nádherným únikem z někdy ne-příjemné reality. 

2. Začít se pořádně hýbat


 Naštěstí jsem s plněním tohoto předsevzetí už malinko začala - vlastně všechno začalo koupí koloběžky :).  Ale jinak jsou prázdniny jako stvořené pro ježdění na kole (dyť já mám letos sotva 200 km!!), pro běhání (jeho výhody si začínám čím dál silněji připouštět a jsem rozhodnutá do toho jít... alespoň 2x týdně!!), chození na beach volejball - tohle už není tak jednoduchý, přeci jenom je k tomu potřeba nejméně 3 další osoby a taky koloběžkování, ježdění na in-linech, procházky do přírody atd.

3. Korálkovat
Loni mě to chytlo, moc bavilo a teď na to během roku vůbec nemám čas! A přitom mám tolik super kousků korálek a komponentů, tolik nápadů a všeho, co si chci udělat!! Korálkování má i další skvělou vlastnost - neuvěřitelně uklidňuje. Zabavím ruce, přemýšlím si nad modelama a na celou věčnost úplně zapomenu na všechno to, co "musím udělat"!!

4. Pracovat na svém "sebevzdělávání"

Toto trošku souvisí i s tím čtením. Taky bych to mohla dát do stejné kategorie, ale schválně je to v jiné, protože to trochu souvisí s prací. Mám totiž pocit, že poté, co jsem před čtyřma rokama odstátnicovala, tak jsem všechno úspěšně zapomněla.. A proto bych si chtěla najít čas a přečíst si a doplnit si nějaké zeměpisné znalosti. 

5. Navštívit alespoň jeden zámek, hrad, muzeum nebo nějakou jinou památku

Můj nejoblíbenější zámek. Nevím, jestli letos v létě navštívím i tento, ale nějakej určitě! Zdroj
Tak v tomhle mám totiž obrovské rezervy. Zámky naprosto miluju, hrady ráda procházím a muzea jsou pro mě velice podceňovaná kapitola kultury. Nejraději mám ale opravdu zámky - zařízené pokojíčky, krásný nábytek, dekorace, výzdoby. Vždycky si u toho představuju, jaké by to bylo bydlet tam, lehnout si na to dámské lehátko, kde si dámy četly, nebo strávit večer v pánském pokoji s doutníkem a dobrým pitím. Taky bych si chtěla vyzkoušet pravou zámeckou hostinu u stolu, který je tak veliký, že ani nevidíte na jeho druhý konec. Strávit několik dní studiem knih v knihovně, tvorbou rodokmenů nebo se jen tak procházet v parku. A to vše nejlépe stylově v zámeckých šatech.

6. Zajít na nejméně jedno představení do letního (venkovního) kina

Rozhodně to má svoje kouzlo a atmosféru. Pamatuji si, že jako malou jsme s našima a sestrou chodili do letního kina skoro pořád. Asi nejvíc mně v hlavě zůstala návštěva filmu Želvy Ninja, to byl můj kultovní seriál a film jsme milovala úplně stejně. Dneska letní kina zase pomalu ožívají, vypadá na dobrý návrat k tradicím. Samozřejmě je důležité počasí, kterému neporučíme. Ale i úprk z letního kina před bouřkou je zážitek :)!

7. Konečně dokončit svoji keškovací vizi

Traditional, Multi, Mystery nebo úplně něco jiného?!? Nechte se překvapit, jaká bude moje první keška! Zdroj
Aneb konečně dovést do zdárného konce alespoň jendu z 10 vymylšených kešek :). Geocaching je můj koníček už 5 let, tak myslím, že nazrál čas mít jednu svoji krabičku, o kterou se budu moct starat a pečovat.. Kde bude a o čem bude na to si musíte počkat. Ale až bude, určitě o ní všem budu vyprávět :).

8. Užívat si všech plodů léta a rozšířit svoje kuchyňské umění 

I když jahůdkám už nejspíš odzvonilo, pro mě jsou takovým prvním letním symbolem :)
Především v oblasti pečení, zeleninových salátů a jiných letních pokrmů. Zjistila jsem totiž, že zde mám obrovské rezervy a resty. A to se rozhodně musí změnit!! Takže jsem léto vyhlásila za "zdravé, hodně zeleninové a plné ovocných dortíků".

9.  Odpočívat

Tohoto není nikdy dostatek. Odpočinek je pro mě, když si lehnu s knížkou, když můžu vypnout a nic nedělat, když si pustím nějakej hezkej film a jen tak se válím, koukám a nic nedělám :). A moc prima si to užívám!

10. Hodně spát

Zdroj
 Ano, tohle je moje nejdůležitější, i když poslední prázdninové předsevzetí! Nechci trávit prázdniny tak, jako celý školní rok, že spím 4-5 hodin denně, chci krásných 8 hodin spánku, abych si já odpočinula, tělo se trochu zregenerovalo a mozek byl schopen krásných a jasných myšlenek, nových nápadů a vůbec, všechny prázndinové dny byly krásné, nezapomenutelné a úžasné :)

A jaké plány a předsevzetí na léto máte vy?

Krásný začátek prázdnin přeje
Kač


5 komentářů:

  1. A co barak, ten se nevesel? ;-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :)) Barák není v sekci chci dělat a chci si najít čas. Ten patří do sekce Musím a Budu dělat o prázdninách :))

      Vymazat
  2. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat
  3. No a kde máš setkání s gravidními kamarádkami? Páč pak budou ty kamarádky matky a tak na rok si ani neškrtnou :)) Dag

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka