pátek 27. července 2012

Letní chuťovka

aneb bez čeho by léto nebylo pravým létem



Léto, to je sluníčko, dlouhé dny, teplé noci, letní příroda, kdy je všechno takové živé a přitom to nekvete tak jako na jaře - ani zvířata nenadělají tolik rámusu (vyjma sousedova kohouta, který mě vytrvale každý den budí... :-/). Posezení na zahrádkách, letní drinky a koktejly, pohodu, která najednou začne všude panovat. Taky je to čas cestování, dovolených, odpočinku a lenošení. Léto je pro mě jednoznačně nejkrásnějším ročním obdobím. I když nejsem typ "letních šatiček", "opalování a chytání bronzu" ani "celý den jedině na koupáku".
Pro mě má léto kouzlo hlavně pro nádhernou letní náladu, kterou vždycky s prvním pařákem chytnu a většinou se mně nepustí minimálně celý červenec a někdy trochu přetahuje do srpna :). A už jsem se při této náladě nejednou přistihla i v září :). Není to ovšem moc tvořivá nálada. Spíš taková "odpočívací", to je to správné slovo. Jen tak si lehnout s knížkou, přečíst časopis, zajít si na procházku, vyjet si na kole, kouknout na film, posedět v kavárničce, případně na zahrádce... Dost často se mně v létě stává, že si sice krásně odpočinu, ale celý den jen tak prostě proflákám - nebo teda spíš proodpočívám :).
A proč si to odpočívání krásně nezpříjemnit nějakou letní chuťovkou?

Tento nápad bohužel nemám až tak úplně ze své hlavy. Inspirovala jsem se jím při návštěve kavárny Zahrada Café Therapy v Brně (odkaz je na jejich FB stránky, nikde jsem oficiální web této skvělé kavárny nenašla). Ale protože bohužel doma nemám všechny ingredience, musela jsem trochu improvizovat :). V kavárně se to jemnovalo Bezová limonáda s melounem, můj název je limonáda s melounem - už víte, cože jsem to doma nenašla?!?

Limonáda s melounem
Potřebujeme: meloun, led, šťávu (já používám domácí š´távu z bílého rybízu, lze použít i z červeného), máta

Melouny - jeden ze symbolů léta!

Postup: Je to jednoduché a rychlé. Do velkého džbánu (1l) si udělám šťávu, spíše méně sladkou. Do vysoké sklenice dám kostky ledu, meloun nakrájený na kostičky a vše zaliji šťávou.



Zkoušela jsem nechat meloun ve šťávě přes noc, aby pustil trochu své sladkosti a také to není vůbec špatné :). Ráno jen lijete přes led do sklenice a studený nápoj je na světě. A je to fakt chuťovka!


Krásné letní dny,
Kač

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka