sobota 18. srpna 2012

Prázdniny nekončí!!

Tak pojďme ještě něco podniknout :)

Půlka srpna za námi, poslední dva týdny prázdnin před námi. Uteklo to nějak rychle, že? S přibývajícími léty mám pocit, že jsou prázdniny čím dál kratší. Jinak si nedovedu vysvětlit, že než si pořádně těch prázdnin začnu užívat, tak už je zde pomalu jejich konec. No a ještě jsem navíc ten všemi oblíbený pedagog, který má tu nekřesťansky dlouhatánskou dovolenou!! Drobný fakt, že učitelé, učící na základních a středních školách si ji můžou vzít prakticky pouze o prázdninách, v době kdy je všude přelidněno, draho a hlavně šílené vedro, pokud zrovna neplánujete strávit léto na Antarktidě u tučňáků, pomíjím, stejně to nikoho v mém okolí nezajímá. Ale co, s tím se my učitelé musíme naučit žít a já jsem ráda, že nejsem učitelka ve škole, ale ve školském zařízení, kde přece jenom ta výuka není úplně každý den a kde navíc není nic jako suplování, ale prostý záskok. Jo a abych nezapomněla, tak vlastně i čerstvá externí vyučující na jedné univerzitě (pro vtipálky dodávám, že se nejedná o univerzitu třetího věku).

Vyhlídka na konec prázdnin nic moc.. Vyhlídka na drsné týdny v práci ještě víc nic než moc.. Ale nebuďme pesimisté a ještě si něco v tom posledním týdnu pojďme užít. Sezení u televize snad máme po letošním tří denním olympijském maratonu už dost, tak můžeme vyrazit za poznáním. pro tento příspěvek jsem si připravila pár tipů na to, co jsem o prázdninách viděla a navštívila a co by třeba mohlo někoho zaujmout a zpříjemnit mu poslední týden, nebo čtrnáct dní prázdnin. A vysokoškoláci, ti mají ještě celý měsíc, jak krásné.. Škoda, že už nejsem student ;)!

 1. IQ Park v Liberci
Rozhodně doporučuji všem věkovým kategoriím a zároveň přidávám: Nechte si na náš´vštěvu opravdu celý den! My jsme vyrazily do IQ parku s kolegyní a 4,5 hodiny jsou málo. Obzvlášť, pokud se jako my zasekáte v oddělení hlavolamů. Vytáhnout ježka z klece byla makačka na skoro 45 minut! A to vůbec nemluvím o všech kostičkách a kuličkách a jiných tvarech... Pak zjistíte, že si musíte vyzkoušet, jak byste vypadali jako rosničky, udělat bubliny z bublifuků, psát na různých neurčitých psacích strojích.. Vodní svět, kde lze zbudovat vodní elektrárnu, to dá taky pěknou makačku. A plazma koule a destičky, termo kamera, a nesmím zapomenout na štolu, která vás seznámí s geologií České republiky, včetně poznávačky hornin.. Dost, nebo na vás nebude čekat žádné překvapení. Je to perfektní zážitek, vyblbnete se a je úplně jedno, jestli je vám pět, pětadvacet nebo padesát!

Štola
Rosnička
Hasička!

2. Neviditelná  výstava v Praze
Tak tohle byl asi nejsilnější emocionální zážitek, který jsem měla. Výstava, která přibližuje svět nevidomých. Najdete ji v prostorách Nové radnice v Praze a rozhodně stojí za to. A co že tam uvidíte, když je to neviditelná výstava? Uvidíte svět kolem vás! Takový svět, jaký každý den zažívají nevidomí! A možná o sobě, stejně jako já zjistíte, že přeci jen jsou i jiné smysly než oči, které vám umožní pohyb a vnímání! Zajděte si na výstavu, bude tam ještě docela dlouho a z toho, co tam uvidíte, vás možná nakonec bude zrak přecházet! Více o výstavě zde!


3. Hrad Špilberk
Tam jsem letos strávila několik prázdninových dnů. A skoro všechny byli pracovní ;)! Nicméně i na tak zdánlivě nudném místě, jako je hrad s muzeem se nachází docela dobré výstavy! Mně osobně nejvíce nadchla výstava venovaná proměně hradu od nedobytné pevnosti po žalář národů. A klasika jsou Kasematy - ty nezklamou a zapůsobí snad na každého! V parku si pak můžete příjemně posedět na lavičce, odpočinout a nebo si park křížem krážem projít - věřte, je docela velký! Jediné, co na Špilberku moc nečekejte, jsou občerstvovací stánky. Jeden u vchodu na hrad toho moc nenabízí a v parku nenajdete žádný. 
Takže potom vzhůru dolů, směrem do města a pokud se budete chtít trochu zchladit a dát si něco k snědku, tak doporučuji kavárnu Café Podnebí, s jejich výbornými polévkami (cuketová, špenátová - oby předčily všechna očekávání), osvěžující citronádou a výbornou Illy kávou!

Hrad Špilberk


4. Hvězdárna v Brně
I na hvězdárnu jsem se vypravila více méně pracovně :) - pokud jsem to zde ještě nezmínila, možná je správný čas říct, že ano, miluji svoji práci!! Hvězdárna v Brně už několik let nabízí různé programy a přednášky, od loňského listopadu nově vybodovala Exploratorium, ve kterém v současné době nabízí výstavu Příběh sluneční soustavy. Bohužel nemůžu pět úplnou chválu, protože mě tato expozice až tolik nenadchla. Čekala jsem od ní něco jiného, možná ještě více. Super bylo zvážit se na vesmírných vahách, aby člověk zjisti, že na Měsíci by vážil krásných 13 kg, zatímco na Bílém trpaslíku se moje váha rovná skoro 900 tramvají :)) a pak jste se mohli malinko zapotit při vytváření vodního víru. Ale asi jsem měla přehnané očekávání, protože většina lidí odcházela spokojená. Já si myslím, že to rozhodně stojí za návštěvu, i díky výstavě která je ve vestibulu a která přibližuje různé experimenty s kapkou :). A abych nezapomněla, váha krabice s džusem na různých planetách - taky stála za to!

5. Po stopách Járy Cimrmana
Tato akce je poslední jen a pouze proto, že já se na ni terpve chystám a ještě jsem tam nebyla ;). V prostorách Semilassa v Brně čeká nejen výstava, ale také hospoda Na Mýtince. A tam já se chystám příští týden, tak třeba se potkáme ;)! Více o výstavě zde!

Užívejte poslední dny prázdnin v co největší pohodě!!

Hodně zážitků přeje Kač

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka