pátek 5. října 2012

Tak trochu jiná Zastávka

Každý máme oblíbená místa, kam se rádi vrátíme, která ukážeme svým kamarádům a přátelům a nebo kam zajdeme i jen tak sami si sednout. Za dobu, co jsem bydlela v Brně, jsem však vyhledávala spíše hospody, kam zajít s kamarádama na pivko a nebo na polední meníčko. S přibývajícími léty a hlavně pracovními povinnostmise návštěvy hospod postupně omezili a restaurace taky docela často vyměním raději za maminčin oběd nebo vlastnoručně vyrobenou večeři :). A společenská setkání se pomalu a jistě přesunula do kaváren :). A věřte, že jsem ani netušila, kolik jich v Brně je! A jakých!

Minulý týden jsem měla možnost navštívit Kavárnu a Pekařství Zastávka, v Brně - Židenicích. 

Kavárna a pekařství Zastávka (zdroj)
Byla jsem nadšená! Krásné prostředí - starodávný nábytek, křesílka, židle. Příjemné posezení, milá obsluha, navíc malá kavárnička, opravdu jako stvořená pro posezení v malé společnosti nebo jen tak si sám sednout s kávou.

Kavárna a pekařství Zastávka - interiér (zdroj)
A ta káva - pěkně na podnosu, s vodou a buchtičkou ;) - hlavně buchtička byla milé překvapení!! Moje chuťové buňky se ovšem rozhodně nehodlaly spokojit s malou buchtičkou ke kávě a hned mě vyhnaly k pultu, kde se prodávají přímo zde upečené dobroty. Sladké, slané, buchty, koláčky, muffiny, ale i klasické pečivo. Prodávají zde i bagetu s kozím sýrem. Mým očím a uším však učaroval Sýrovo-cibulový quiche (jak jsem byla poučena, čteno "kiš"). Tohle slovo slyším prvně, dochází mně ovšem, že to bude slaný koláč a navíc kromě jasných ingerdiencí, jako byl sýr a cibule, jsou v něm černé olivy. Takže jsem to riskla, vyzkoušela a byla překvapena výtečnou chutí, krásným naservírováním a skvělou kombinací všech ingrediencí. Jedním slovem - quiche doporučuji, určitě si dejte!

Naše posezení jsme ještě protáhly o další chod, tentokrát už jsem ale neochutnávala kávu, ale dala jsem si kakao. Bylo sice výborné, ale jeho teplota - řekla bych již byla hodně pod teplotou, kterou považuji za teplé, natož aby to bylo horké. To mě trošku zklamalo.


Za zmínku také stojí nádherná malá útulná zahrádka, která je součástí kavárny. I když nevím, jak se na ni tváří obyvatelé horních pater domu. Ale zase v kavárně asi tolik rámusu nenatropíte ;).

A klidně mně můžete doporučit další kavárnu, s blížícím se koncem října se stává toto téma aktuálním ;).

Kač.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka