čtvrtek 1. března 2018

Hrajeme si - 23 měsíců

Mým druhým jménem by mělo být "NESTÍHÁM".. Raubíř za chvíli oslavil 2 roky a já teprve sepisuji, s čím si hrál v době, kdy mu bylo 23 měsíců. A o našem fotoalbu raději nemluvím a pro jistotu jsem ho uklidila z knihovny - návštěvy totiž mají tendenci si ho prohlížet a klást dotazy, zda ty popisky budu doplňovat??, nebo zda je mám jen pro první půl rok...  A přitom mám tolik volného času! Nevím, kde ho všechen probendím....

Magnetky
Tuhle hračku jsem koupila za pár korun v jednom bazárku. A jsem z ní fakt nadšená! Dost nám nahrazuje absenci magnetické ledničky, protože jinak jsou magnetky u babičky na ledničce velikým hitem. Detoa má ty hračky opravdu krásně propracované, klidně bych však brala ještě jednu sadu, nakonec nikdy neposkládáme všechno, co chceme. A je to parádní na rozvoj jemné motoriky, protože ty dílky jsou malinké, pokud neznáte, tak asi velikosti takových klasických černých magnetů, co bývaly ve škole na nástěnky ;).


Navlékání barevných kroužků
Nádherná dřevěná hračka od pana Ciencialy z FB skupinky. Máme toho od nich už víc, ale zatím schovaného v šuplíku do budoucích let. Tuhle navlíkačku si ale nemůžu vynachválit. Právě díky ní totiž začal Raubíř vnímat pořádně barvy - anebo se to prostě dobře sešlo :-). Poté, co si ji rozbalil pod stromečkem, tak seděl a několikrát po sobě všechny kroužky bravurně naskládal - což jsem zírala, protože do té doby barvy vůbec nedával a nevnímal. Pak jsme při hraní říkali názvy barev a postupně se u nás všechno zvrtlo v úplnou hru barev - tedy že u všeho teď pojmenovává barvy! Nicméně navlíkačka je pořád v kurzu a nejvíc ho baví si to naskládat špatně a pak to po sobě jít opravovat (že by nějaké učitelské vlohy po mamince??)


Vláčkodráha
Aneb velice povedený dárek k Vánocům. Přestože doposud Raubíř s vláčkem nikde nejezdil, tak jsme to riskli. Jak říká táta, takový dárek ocení každé dítě, obzvlášť kluk. A my nyní víme, že ocenil. Koleje sice začal sám stavět až později, ale vláčky vytahoval a spojoval hned. 


Pexeso
Tohle naše krásné pexeso jsem již zmiňovala. Tenkrát jsem hrály s pár kartičkama a Raubíř u toho vydržel chvíli. Pak jsem ho uklidila a teď hrajeme s kompletní sadou i několikrát denně. Zatím stále platí princip odhalených obrázků. Kdy vlastně zvládne dítě normální klasické pexeso?? Nicméně jsem chtěla říct, že tohle opravdu doporučuju. Jednak je vyrobeno z tvrdých kartiček, které dítě neohne a tudíž nezničí. Obrázky jsou krásné, kreslené a přitom reálné (žádná modrá kočka). Navíc oceňuji, že jsou jednoduché, lze přesně poznat, co to je za zvíře a zároveň jsou tam od sebe lehce rozpoznatelné obrázky i některé takové, které nutí dítě k pozornějšímu pohledu. Takže za mě tohle pexeso je opravdu skvělé!




Vkládačky
Dlouho jsem čekala, kdy přijde zlom a Raubíř s tímhle začne pracovat. Doposud hra probíhala následovně: vytáhl vkládačku, obrátil ji vzhůru nohama, čímž všechno vysypal na podlahu, vzal jeden obrázek, 5 vteřin se vztekal, že tam nejde, mrštil s ním o zem a odešel od hry. Já jsem se pak na některé kostičce přizabila, což mě vedlo k tomu, že jsem to naskládala a zase na další měsíc uklidila do nepřístupné poličky. Tak a teď to Raubíř vysype, naskládá a odchází od hotové hračky, yes!!! Pravdou je, že u babičky má podobnou vkládačku, ale když oddělá obrázek, tak je pod ním znovu nakreslený. Tak tu skládá již opravdu dlouho. 



V poslední době mám pocit, že u nás začíná být přehračkováno a nakonec si Raubíř stejně s žádnou pořádně nehraje, ale vytahuje mixéry a šlehače a s těma se zabaví na dlouhé minuty, až půl hodinu! Takže pro další období bych si měla dát předsevzetí, že spíš vymyslím nějaké nové hrací aktivity - nemáte náhodou někdo něco v krámku?

Jinak mějte samozřejmě krásný mrazivý den
Geokačerka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka