sobota 25. února 2012

Nový pomocník = nová bašta

Pořídila jsem si nového pomocníka do kuchyně. Je to asi úplně obyčejná věc, která je základem pro každou kuchařku, ale věřte, že jsem se bez ní v klidu obešla a nijak výrazně jsem ji nepotřebovala. Ale pak mě Ježíšek nadělil obálku s penízkama a (světe div se) já jsem si řekla, že vlastně nepotřebuji žádné další oblečení, kabelku (asi to bylo tou vánoční euforií, že jsem dostala tolik krásných dárků), takže ty peníze si schovám. No, dlouho mně to nevydrželo a koupila jsem si kuchyňský tyčový mixér Moulinex Hapto 4 Blades (zde na stránkách Mall, ať víte, o co se jedná). A mám díky tomu novou rychlovku, která se u nás setkala s kladným oceněním.

Brokolicový polévka
Potřebujete: 1 střední brokolici, 2 stroužky česneku, 1 l vývaru (nebo tradičně bujón, v tomto případě doporučuji zeleninový + odpovídající množství vody), smetanu (12 %), olej nebo máslo na smažení, sůl, pepř a muškátový oříšek na dochucení


Postup: Brokolici nakrájíme na růžičky, košťály oloupeme a nakrájíme nadrobno. Česnek nakrájíme na plátky a spolu s košťály osmahneme na oleji na pánvičce. Zalijeme vývarem a krátce necháme vařit. Pak přidáme brokolici a cca 10 minut vaříme. Poté celý obsah hrnce rozmixujeme, zamícháme smetanu, ochutíme a přidáme špetku muškátového oříšku.
Servírujeme s krutonky (chleba nakrájíme na kostičky, osmahneme na másle na pánvičce).


Toto byl můj první pokus o polévku alá krém, takže pokud máte nápady na vylepšení, nechám si ráda poradit. A nebo pokud máte nápady na nějakou ještě lepší než tuto, určitě připište!

Na závěr ještě informace o čase, který jsem celou přípravou strávila. Zabralo mně to asi 45 minut, a to hlavně proto, že jsem poctivě oloupala všechny košťály.

Dobrou chuť, Kač.

P.S. A do štítků přidávám novou záložku "rychlovky", pod kterou najdete všechny recepty, jejichž celá tvorba včetně příprav vám zabere max 60 minut :)

1 komentář:

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka