pondělí 13. února 2012

Těžký život geokačerky

Už dlouho sbírám odvahu k tomu, abych vám tu odhalila krutou pravdu. Možná některé z vás odradí, možná některé naopak naláká. To se uvidí..

Geocaching se stal strašně profláklou a populární hrou. Každý dneska má v mobilu jakousi GPSku, zadarmo si může surfovat na internetu (a pokud ne zadarmo, tak za velmi výhodný penízek), a tak jsou lesy a města přeplněná malými, velkými, tlustými, hubenými, tichými, hlučnými - prostě geokačery všeho druhu. Pravdou je, že geokačerem se může opravdu stát každý. Málokdo ale ví, že i geocaching má svá pravidla a že ta komunita lidí, která tuto hru hraje už dlouho je dodržuje. A víte proč? Protože jedině potom to má smysl a hra neztrácí svůj náboj a svoje poslání.

Já jsem geokačerkou už dobrých 5 let (uff, dlouhá doba). A za tu dobu jsem zjistila, že takový geokačer to vlastně nemá vůbec jednoduché. Vemte si už jen to, že si chcete ulovit kešku na památku z nějakého města! Musíte být sakra obezřetní, aby vás nikdo neviděl! Kolik nenápadných telefonování, ohýbání za účelem předstíraného zavazování bot, předstíraných čekání na neexistující osobu, nakukování pod okapy, pod lavečky... Často naprosto nemožné a pak, když už to míníte vzdát, zjistíte, že je to takto maličký a že doba hledání vás stála dva ujeté autobusy a jeden vlak:



Mnohem horší zážitek se mně stal někdy na podzim minulého roku. Rozhodli jsme se odlovit kešku, která měla být ukrytá v dutině stromů, ve výšce pasu. Byla noc, nikde nikdo, ideální příležitost pro keš umístěnou na zastávce tramvaje. Bohužel ten strom měl dutin několik, takže bylo nutné prozkoumat dané dutiny holýma rukama. Víte, jaké to pro mě bylo překvapení, když jsem šahla do dutiny a moje prsty se dotkly vody?!? Joo, říkáte si voda, slečinka je nějaká pintlich. Jenže - voda pod košatým stromem když už asi měsíc ani nekáplo?!? Ano, to nebyla obyčejná voda.... (po příchodu domů jsem si na ruce dobrovolně nalila SAVO).

Další nečekanou situací je, když zjistítě, že je zapotřebí týmové spolupráce a vy jste sami. Ano, zákeřní mudlové (tedy ti, co nehrají geocaching) jsou totiž všude a proto je nutné občas udělat drobná opatření, aby se jim případné zničení keše trochu ztížilo. Naštěstí pro mě, tato keš měla šťastný konec:


Nejhorší jsou ale jednoznačně zimní odlovy. Keš vám zapadne 50 cm sněhu a jste úplně nahraní! Musíte překonat strastiplnou cestu, častokrát zapadnete do sněhu, podlézáte větve, abyste se dostali k vytouženému cíli, který je stejně pod hromadou sněhu, splyne s okolím a nápověda jako "pařez" je vám úplně k ničemu, protože tam žádný pařez nevidíte, jen pustou bílou plochu.



Mým v životě největším zklamáním ale byla jedna multikeš - tedy keš, kde nejprve musíte projít určitou trasu, zjistit nějaké informace a potom spočítat souřadnici, kde se ta kouzelná krabička ukrývá. Už jsem se na ni těšila, místo to bylo krásné, úplně pro kešku jako dělané.. Ale nakonec jsem ji stejně neměla. Proč?!? Třeba proto, že jsem neměla žebřík!!


K odlovu některých keší je zapotřebí také nadlidská síla! Odsunujete spadlé těžké stromy, někdy téměř vyvracíte pařezy, ufff....


A nejhorší situace jsou, když jste sami, pouze se svojí GPSkou a nikde nikdo....


Tak co, ještě nám geokačerům závidíte :)))?!? Já doufám, že jo, protože je to hra a hru hrajeme především pro zábavu :)).

Kač.

5 komentářů:

  1. Viva geocaching:)Zrovna v neděli jsme jednu pidimini kešku měli:) a taková dost podobná, co máš na fotce byla myslim i na Kvildě:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. V Brně je celá série věnovaná těmto pidi keškám - Nanomania. Už jich pár máme, ale je to vždycky o nervy :). Já je prostě nikdy nevidím :(

      Vymazat
  2. Jéé - konečně jsem detailněji pochopila, co jste, geokačerky, vlastně zač :) To někdo něco někam schová a pak se to tedy hledá? Jestli jsem to dobře pochopila... Přeji příjemné cesty při hledání :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wendy, skoro :) Někdo něco někam schová, zjistí zeměpisné souřadnice toho místa, ty uveřejní na webu a my nadšenci si je nahrajeme do GPSky a letíme to najít :) - ve stručnosti a ve zkratce:). Jinak to má svá pravidla a různé obtížnosti.

      Vymazat
    2. aha :) ale to foto, jak máš poklad na stromě a nemůžeš na něj :)

      Vymazat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka