úterý 6. listopadu 2012

Bond. James Bond.

Jak jsem byla v kině na Bondovi - nejedná se o recenzi!!


Zdroj
Blbost nebo klasika? Aneb co soudíte vy o filmu o tajném agentovi 007, členu britské tajné služby MI6? Já jsem vždycky zbožňovala tento (podle mě naprosto) dokonalý vtip:

Jde James Bond po poušti a potká velblouda. Bond se zastaví, podívá se na velblouda a povídá: "Bond. James Bond." Velbloud se zamyslí a odpoví: "Bloud. Velbloud."

hahahaha - že je to ukrutně vtipný :)

Ale protože můj přítel Bonda doslova zbožňuje, filmy hltá dnem i nocí a dovede o nesmrtelném a hlavně nestárnoucím agentovi vést nejen dlouhé diskuze, ale i vám přesně odvykládá kdo hrál Bonda v kterém roce, jak šly jednotlivé Bondovky za sebou, kdo je eM, Q, a další záhadné zkratky.. Tak jsme vyrazili do kina shlédnout Skyfall.


Pusťte si titulní píseň k filmu, která přesně vystihuje tuto Bondovku - ponurá, málo akční, netradiční, možná až příliš moderní. To jsou slova, která mě k novému filmu napadají. Nejsem expert na Bonda (stěží zvládnu vyjmenovat 5 filmů, z herců kromě novýho zvládnu ještě tak Brosnana), ale tomu filmu něco chybělo. Chyběla mu Bondova vtipnost. Jestli tam byly tři vtipné věty, tak to bylo moc. Typická Bondova znělka zazněla tak 20 minut před koncem filmu a nejlépe to vystihl právě můj drahý: "No konečně, už jsem si myslel, že jsem ani nešel na Bonda". Bondgirl se ve filmu prakticky objeví na pár minut, pak už nic - vlastně obecně tady ten sukničkář nemá žádnou pořádnou babu k sobě :). Q taky nedostal moc prostoru pro vymyšlení vymazlených pomůcek a novinek, se kterými Bond vždy překvapuje v nejvhodnější okamžik nepřítele. Auto bylo vzhledově hezké, ale vychytávka mu chyběla - nemluvě o tom, že ho ti oškliví padouši rozstříleli na cimprcampr!!!
A konec? Snad asi nejméně Bondovský - teda pokud mohu soudit a mluvit z pohledu někoho, kdo viděl bondovek jen pár. Ale všechny prostě končily něčím nečekaným, vtipným a rádoby odlehčeným od těch napínavých 30 minut před tím. Tak tady se to tvůrcům až tak moc nepovedlo, teda.

Kino sice bylo nacpané, na film se koukat dalo (za mě teda ještě o něco méně na Bonda, páč Craiga nemám ráda, ale to je můj osobní názor, že tento herec je "Bond bez charisma"), neusnula jsem a dokonce si z něho i něco pamatuji. Ale že bych z toho nemohla týden spát a nadšeně to všem doporučovala - omlouvám se tvůrcům, ale starej Bond byl lepší. Hlavně Qovi vychytávky a super autíčka, ty tam opravdu hodně chyběly. A taky jedno doporučení bych měla - některé scény Bondova strašlivého zdánlivého úmrtí, jsou umělé. Ale až je to do očí bijící!
Nicméně musím uznat, že prvotní nápad autora knížek o tajném agentovi 007, Iana Fleminga, vlastně má hodně co do sebe. Dokonce se mně tak tento nápad líbil, že už jsem si do svého Kač-kindla postahovala některé Bondovky v originále :). Tak uvidíme, jakej bude Bond na papíře :)).

Hezký večer, Kač.



1 komentář:

  1. No auto vychytávku mělo ;-) a byl tam na ni vtipný odkaz, když M něco mele a Bond naznačí stisknutí tlačítka na řadicí páce. Fanoušek ví, že ten čudl spouští katapultovací zařízení na sedadle spolujezdce :D (s tím autem totiž jezdil už Connery tuším) no a pak tyky ty kulomety přece... třeba jsi na chvíli zadřímla ani nevíš :D

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka