středa 12. června 2013

Moje první bezová šťáva

Bezová šťáva nebo sirup, chcete-li je jednoznačně moje nejoblíbenější šťáva ze všech šťáv. Jak po většinu roku piju pouze vodu, tak jakmile je bezovka, jsem schopná vypít jí denně i 4 litry. Což je v případě, že zrovna ten den musíte i hodně cestovat vlakem poněkud nepraktické :).
Bezovku nám vždycky připravovala babička, protože ta ji umí samozřejmě nejlepší a nejúžasnější. 

Ale letos bourám všechny bariéry a překonávám se na všech frontách a tudíž jsem se dle babiččina receptu pustila do vlastní bezové šťávy. Zde je recept, možná znáte, možná děláte jinak. Mně se osvědčil a teď si dosytostiužívám výborného pití.



Babiččina bezová šťáva
Potřebujeme: 30 květů bezu (já jich natrhala hodně a protože mně jich bylo líto, tak jsem nešetřila a dala 40), 2 litry studené vody, 40g kyseliny citronové, 2 kg cukru

Postup: Bezové květy nastříháme na menší kousky a odstraníme ty velké stonky a omyjeme ve studené! vodě a dáme do vysoké sklenice. Zalijeme 2 litry studené vody, ve které jsme předtím rozpustili kyselinu citronovou. Sklenici odložíme, zaděláme, aby do ní něco nespadlo a necháme 24 hodin stát.


Druhý den šťávu přecedíme přes jemné sitko nebo přes gázu, nasypeme do ní cukr a mícháme tak dlouho, dokud se cukr zcela nerozpustí. Hotovou šťávu plníme do připravených (vymytých) sklenic, které uložíme na tmavém a chladném místě.
Bezovka je hned připravena k pití, stačí ji jen vhodně naředit s vodou.


Takže, když jsem to zvládla já, musí to být pro ostatní hračka. Pokud tedy máte chvilku času, vyražte na bez a připravujte si zásoby

Krásný den,
Kač.

1 komentář:

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka