sobota 15. června 2013

Rebarboro-tvarohový drobenkový koláč

Tak tahle krasavice nám roste nas zahrádce už několik let... Vlastně asi celou tu dobu, co bydlím u nás doma :).
Mamka z ní pravidelně dělá rebarborový táč, výborná klasika. Jenže dělat z tak megalomanské rostlinky pořád dokola to samé.... Co si budeme povídat, i když je ten táč úžasný, tak tím, že ho máme pořád dokola tak na úžasnosti trochu ztrácí. Takže pořád rozdáváme a rozdáváme, ale stejně nakonec skončíme u toho, že na konci června, kdy ji trháme naposledy, máme na zahradě obří rostlinu a já mám pocit, že jsme ji vůbec nevyužili. Proto jsem si pro letošní jarní měsíce dala jedno předsevzetí - vymyslet nějaké další recepty s rebarborou. Třeba budou inspirací pro někoho dalšího, kdo se na rebarboru taky těší.
Rebarboro-tvarohový drobenkový koláč
Inspirace nalezena na Hříšně dobrém blogu, ale trošku jsem upravila suroviny.
Suroviny: na těsto, respektive na drobenku: 400g polohrubé mouky, 150 g cukru moučka, 150 g másla, 1 vejce, 1 prášek do pečiva; na tvarohovou náplň: 2 tvarohy, 100 g cukru krystal, 1 vejce, 2 lžíce zakysané smetany; rebarboru, skořici a cukr na posypání
Postup:
  1. Důležité je, aby bylo máslo pokojové teploty - takže ven s ním z lednice a to aspoň 3 hodiny před tím, než se do koláče pustíme.
  2. Rebarboru nejprve oloupeme, opereme a nakrájíme na malé kousíčky. Nijak jsem ji nespařovala, ani nevařila, dala jsem ji na koláč syrovou. Je sice trochu kyselejší, ale v kombinaci se sladkým těstem a tvarohem je to spíš plus. Pokud by to však někomu vadilo, pak ji stačí přelít vařící vodou a nechat pořádně okapat.
  3. Všechny suroviny na těsto dáme do mísy a pořádně rukama uděláme drobenku. Není to klasická drobenka jako na táč, tahle je mastnější a víc drží pohromadě.
  4. V druhé míse rozšleháme tvaroh s cukrem a jedním vajíčkem.
  5. Připravíme si dortovou formu: dno vyložíme pečícím papírem, okraje vymažeme máslem a vysypeme moukou. Pak dáme na dno cca 2/3 drobenky, pořádně ji udusáme, aby vznikl hezký základ. Na drobenkový základa nalejeme rozšlehaný tvaroh, na něj poklademe nakrájenou rebarboru a posypeme ji směsí skořicového cukru (buď koupíte a nebo smícháte skořici s krystalem). Nahoru pak dáme zbytek drobenky, která už v podstatě jen "podrobí" koláč.
  6. Pečeme 35 minut na cca 180°.
A zde je výsledek:
Byla jsem opravdu mile překvapená, že se mně povedl. Někteří si dokonce přidali, jupíí! I když jsem nejprve měla obavy, aby se ten tvaroh "upekl" a aby rebarbora nebyla moc kyselá, tak kombinace byla parádní. Stěží schovávám půlku na zítřek :).
Máte i vy nějaký zaručený recept na rebarboru? Sem s ním! Ještě 2 týdny ji lze trhat a zpracovávat, od července už se její konzumace nedoporučuje kvůli zvýšenému obsahu kyseliny šťavelové.
Příště se můžete těšit na muffiny s rebarborou!
Krásný den, Kač.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka