středa 5. července 2017

Hrajeme si - 12 měsíců

Ano, plán byl publikovat tenhle článek dříve, mnohem dříve, tak někdy v únoru. Ale moje neskutečná lenost doplněná o počítačovou negramotnost způsobila, že jsem článek úplně zašantročila a našla ho až teď, nedávno. A protože lenost přetrvává, tak jsem si řekla, že právě naše dovolená je skvělá příležitost, jak využít volný čas a dám sem nějaký článek :-). A nechávám ho v plném znění, páč jsem líná a nechce se mně ho předělávat....

Napsáno někdy v polovině února 2017
Je to dost hrozné zjistit, že máte doma roční dítě a nevíte, jak ho zabavit. Když jsem zrekapitulovala předchozí dny, tak to vždycky byla spousta aktivit mimo domov, cvičení, plavání, cvičení, vycházky ven, dlouhé výšlapy, kavárny s dětmi, kroužky apod. A doma, to stejně bylo vždycky jen o vaření nebo úklidu, takže na to hraní nějak nezbýval čas. Nicméně, čas v době nemoci je potřeba nějak smysluplně vyplnit, takže jsem sedla k internetu a začala brouzdat po webu, abych našla, čím se děti doma baví - respektive, jaké aktivity u jiných rodin frčí. Něco málo přišlo samo, ale většinou jsem se inspirovala.

Blogy, které mě nadchly a kde beru inspiraci pro hry s Raubířem:
Mothering - můj nejoblíbenější blog, plný super skvělých montessori aktivit, navíc poskládaných podle věku dítěte. 
Kakaová vafle
MKLife - hlavně tipy na knížky a čtení
Kámen úrazu - a tenhle blog doporučuji hlavně proto, že akční máma vyrábí řadu jinak dost drahých montessori hraček!

A čím jsme začali?


Vhazování různých předmětů do PET lahve nebo do lahve od Cara 
Nejprve to byly vršky od PET lahví, postupně jsme přešli na závěry na sáčky - ty jsou lepší, protože jak jsou úzké, tak líp propadnou. Nicméně, stejně je nejdůležitější to tam naházet a pak s tím dělat řádný randál třískáním o zem. 



Lezení tunelem
I když tunel byl vánoční dárek, tak pořád u nás frčí. Není to teda už zdaleka takové nadšení, aby tam lezl sám, ale dobrá motivace zabaví dítě i na několik minut. 



Úklid
Tomuhle říkám "Chcete se zbavit dítěte na půl hodiny? Dejte mu koš poskládaného prádla!" Raubíř uklízí, třídí, vyhazuje, znovu vhazuje, vydrží mu to fakt dlouho!


Zalaminovaná zvířátka
Kdysi jsem na netu našla článek o tom, že malé děti milují papír. A protože my mámy nejsme úplně nadšené, když naše děti mají plnou pusu rozžužlaného papíru, tak se jim dá papír pěkně zpřístupnit zalaminováním. Já jsem si nachystala pro Raubíře několik domácích zvířátek a ty jsem mu zalaminovala. Většinou je používáme u písniček - Když jsem já sloužil nebo Starý farmář farmu měl.
A někdy stačí nechat obrázky jen tak válet a Raubíře to zaujme i samotného. A máma má těch vytoužených 5 minut na rychlé kafe :-).



Schody
Raubíř je schopen denně několikrát vylézt naše schody. To je hit, obzvlášť proto, že jsou schované za zavřenými dveřmi a nemůže se k nim dostat kdykoli se mu zamane. A ze zcela pochopitelných důvodů foto lození do schodů nemáme :-).

A dost často mě překvapilo, že daná aktivita, která jiné děti zabavila na půl hodinu, u nás vydržela tak 20 vteřin. A zase jiné věci, často třeba i titulované jako propadák nebo nezaujalo, Raubíř nadšeně opakoval. Nevadí, každé dítě je jiné :-). Hlavně v tom, že když jsem celkem kašlala na vymýšlení her a aktivit, tak některá věci se u nás začali dělat až mnohem později, než u jiných dětí. Jsme poučena pro příště!

Mějte se krásně, 
Geokačerka


Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka