pátek 16. března 2018

Hrajeme si - 24 měsíců

Tak a máme tu další příspěvek ze série Hrajeme si - měsíc po měsíci. Postupně zjišťuji, že už to ale není jen o tom hraní, ale spíše o vymýšlení nových aktivit. Tak přemýšlím, jestli nechat ještě tuto posloupnost, nebo ty příspěvky pojmout jinak. Tak se asi nechte překvapit, jak to nakonec dopadne, já sama ještě nejsem úplně rozhodnutá :).

I takhle u nás vypadají volné chvilky :-////

Zvířátka Schleich
V Raubířově hracím koutku se kolem Vánoc objevila zvířátka. Dlouho jsem řešila, jaká nakonec koupím. Diskuzí a recenzí bylo na webu opravdu hodně, nakonec jsem šla do těch nejvíc ověřených - bohužel taky nejdražších, tedy značky Schleich. Raubíř z nich byl celkem nadšený, teď je na mě vymyslet k nim nějakou aktivitu, protože poznávání a určování už máme dávno za sebou.



Vkládačka tvarů
Hra za pár korun z bazaru a přitom skvěle zabaví! Celkem 8 obrázků (čtyři oboustranné kartičky) a do nich se vkládají vždy 4 tvary. Kromě tvarů se liší i barvou, takže se procvičuje obojí. Zábava zaručena, Raubíř se s tím popral hned :-).



Prstoví maňásci
Na světlo jsem vytáhla taky prstové maňásky - máme několik sad. Krásné objednané už kdysi dávno z Fleru, pak pytlík Ikeáckých a nějaké z Monstessori výměny. Hrajeme pohádky, říkáme básničky podle jednotlivých zvířátek, zpíváme písničky. Je to fakt super - myslím, že by tohle ocenily i mnohem mladší děti, jen já jsem na to nějak zapomněla. A od svých sestřenic vím, že prstoví maňásci baví dlouho!!




Truhlička na první slovíčka
Tahle věc (opět za pár korun z druhé ruky) má u nás již několikáté využití. Když jsem ji pořídila, tak z ní bylo pexeso - nebo přiřazování dvojic, prostě vyndala jsem knížky a Raubíř je naskládal dovnitř podle obrázků. Další stupeň samozřejmě byl rozvoj slovní zásoby - nicméně tahle část u nás byla velice rychlá. V současné době jsme dospěli k dalšímu využití: na poslední straně jsou básničky a písničky. Takže teď se vytahuje knížečky a máma zde zpívá, rýmuje případně tancuje - podle toho, co je na zadní straně knížek. Očekávám, že další stupeň bude, že si zapamatuje, kde je jaká básnička podle obrázku na přední straně a bude to rovnou říkat :-)))).




Nové knížky v knihovně
Tuto knížku dostal Raubíř jako dárek od moc hodné tety. Původně jsem myslela, že to bude knížka na pozdní využití, ale není tomu tak. Je to super věc - na jednotlivé magnetické stránky dítě doplňuje magnetické obrázky a díky tomu vytváří různé příběhy. Už měsíc ji vytahuje denně!


V papírnictví se mně taky podařilo sehnat knihu velice podobnou edici Jaro, Léto, Podzim, Zima. Tato je O Autech (jak jinak u nás). Opět jen obrázky a žádný text, k tomu řada "úkolů" na vyhledání aut. No, za nás má tato kniha prozatím větší úspěch než čtvero ročních období. Ale obecně platí, že knihy bez textu jsou u nás velice populární. 

Ukázka z knížky
A teď už nás čeká oslava druhých narozenin, juchůůůů - myšleno v příspěvcích :)

Geokačerka

1 komentář:

  1. Dobrý den, prosím, kdyby jste chtěla poslat Truhličku na první slovíčka dál, mám velký zájem. Už dlouho sháním. Písněte mi kdyžtak na tel.: 739 493 163, moc díky Martina

    OdpovědětVymazat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka