neděle 25. března 2018

Kinetický písek: kupovaný vs. domácí

Pomalu jsem začala nabývat dojmu, že zima neodejde. Jak se svým nástupem váhala, tak teď ne a ne se jí zbavit. No a domácí zábava už taky trochu pokulhávala, takže jsem zcela slevila ze své velké zásady, že písek patří výhradně ven. Ne, nedotáhla jsem domů celé pískoviště a nezřídila ho tady místo obýváku - i když Raubíř by to jistě ocenil (rozhodně víc, než jakékoli moje pokusy o didaktické hračky či senzo-moto-psycho-cokoli-rozvíjející aktivity, kterýma ho denně zásobuji).


Když jsme ještě na podzim navštěvovali montessori dílničky, tak v rámci jedné aktivity paní vytáhla krabici s kinetickým pískem. Raubíř si s tím hrál a hrál a byl z toho úplně nadšený. No, po zhlédnutí pár stránek na internetu jsem tuto poměrně drahou hračku zavrhla - všechno má své především finanční meze! Takže jsem trochu zagůglila, vzpomněla si na vtipný příspěvek Hanky z blogu Kámen úrazu a za chvíli jsem měla na stole recept na domácí kinetický písek


Vyráběla jsem z poloviční dávky: 3,5 hrnku hrubé mouky, 1/2 hrnku škrobu, 1/2 hrnku oleje - slunečnicový a na závěr pár kapiček voňavého dětského oleje Žofka. Výsledkem je super zábava pro Raubíře a skvělý peeling na ruce pro maminku - navíc voňavý :-).



A teď malé srovnání, abyste třeba nebyli překvapení nebo zklamaní:
Měsíční písek
+ cena (mouka v akci 7,90/kg; slunečnicový olej koupíte v akci litr za 19,90 (tam potřebujete 1/2 hrnku!!); kukuřičný nebo bramborový škrob je asi ta nejdražší ingredience, nicméně stále jsem na zlomku ceny za ten pravý písek)
+ vůně - tedy pokud si tam kapnete nějaký olejíček, slunečnicový nevoní :-)
+ jdou z něj krásně bábovičky, které drží tvar!

- je z toho bordel - dítě (čti Raubíř) si opravdu nehraje tak, že písek zůstává v krabici... nezůstává ani na té podložce, kterou mu pod to dávám.. Nicméně je to jenom mouka, to se zamete / vysaje.
- to co se vysype bokem mimo podložku, vyhazuji.. Takže to bude chtít dodělávat...
- nehýbe se

Kinetický písek 
+ krásně se z něj dělají bábovičky, drží tvar a pak se postupně hezky rozplynou
+ hýbe se, jakoby se pomalu táhne a tím pádem zdárně zůstává na místě - prostě není sypký
+ nedrobí se, není z toho žádný nepořádek, dá se v klidu udržet v daném hracím místě
+ Raubíř nikdy neměl tendenci vysypávat ho z krabice . svojí konzistencí prostě zůstával v krabici

- cena - pro mě představa, že dám 500 za 1 kg písku....
- když se zničí (nepořádek, rozlitá voda, nebo něco jiného), je po něm a musíte dokupovat.. 

Nějaký další tip, co vyzkoušet nebo vyrobit doma??? Nepořádek nevadí, vysavač či mop to časem vyřeší :-))), já jsem ve stavu rezignace a zcela se upínám k jarnímu počasí a velikému pískoviště, které nám slíbil tatínek. 

Geokačerka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka