čtvrtek 1. listopadu 2018

Září - měsíc lesních zvířat a hub

Na jednom suprovém blogu jsem našla, že maminka pro své dítě nebo děti každý měsíc připravuje nějakou tematickou část hraček / pomůcek / aktivit. Bohužel vůbec nevím, o jaký blog šlo, protože jsem to našla dávno a přišlo mně, že pro Raubíře by to nebylo úplně vhodné. Když se u nás stále vytahují ty samé hračky, tak jsem si řekla, že právě zkusím něco změnit. A napadly mě tematické měsíce. Září se stalo měsícem lesních zvířat a hub!


Nejprve jsme si vyrobili lesní zvířátka. Původní inspirace byla z časopisu Puntík. Ty naše zvířátka jsou buď z ruliček od toaletního papíru (doporučuji) nebo jen z tvrdého barevného tvrdého papíru (moc nedoporučuji, protože nejsou tak pevné). Obličeje jsou nakreslené obyčejnou fixou, ouška mají zvířátka z listí, které jsme aktuálně našli a upravili nůžkami. Protože listy po čase uschnou, tak je obměnujeme, jak se jde do přírody.


Zvířátka jsme v první řadě využili k poznávání - zde Raubíř musel zapojit hodně velkou představivost, protože maminka nepatří k nejlepším kreslířům, ale dal to :-). A ve druhé řadě se s nimi dají hrát pohádky, divadlo a povídat si o nich.

Poznávání zvířat u nás doplňují také třísložkové karty lesních zvířat (více o principu a možnosti používání těchto karet zde). Na 2,5 leté dítě (rozuměj dítě, které toto vidí poprvé) je tato aktivita příliš složitá, takže zatím využíváme jen tu obrázkovou část a procvičujeme poznávání zvířat.



Září je také obdobím, kdy se chodí na houby. Proto jsme si doma vytvořili jednoduchou tabuli na poznávání hub. Raubíř už byl na houbách s dědou, takže některé houby viděl na vlastní oči, to ho ještě víc motivuje k jejich poznávání a přiřazování.


Chtěla jsem houby, které budou pro dítě snadno poznatelné, proto jsem zvolila kreslené předlohy - přijdou mně jednodušší než fotografie. Cílem je kromě poznání houby také její zařazení do domečku ke stejné houbě.



V našich zářijových aktivitách nemohla chybět ani zářijové číslo Puntíku. Kromě čtení a plnění úkolů jsme si vyrobili i indiánský stan a z loňska vytáhli Žárovku na houbách :-.).






Jaké bylo vaše září?
Geokačerka

Žádné komentáře:

Okomentovat

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka

Děkuji, že jste si našli čas a zanechali komentář. Geokačerka